Tuesday, April 11, 2006

Üniversite- düşler, düşünceler

Her Salı günü Dünya Bankası’nın hazırladığı bir eğitim programına katılıyorum, önceleri İTÜ Maslak Kampüsünde yapılıyordu, sonradan IFC’ye aldılar (İş Kuleleri) şimdi de Bilgi Ünv. Geçen hafta ünv. kapısından içeriye girdiğimde kanım kıpır kıpır oldu. .Ünv. hayatı hep beni heycanlandırıyor... Anticipation. Tüm mutluluk hormonlarım çalışmaya başlıyor, biran herşeyi unuttuyorum. Çalıştığım ve yaptığım işi, yaşadığım şehri ve ülkeyi, kullandığım arabayı vs.vs.. sadece ünv. var birde etrafımdaki öğrenciler...


Koridordaki tüm notları, afişleri, duyuruları teker teker okudum. Sinema haftası, tarih sohbeti, Mehmet Ali Birand Odası vs..vs.... Anfileri dolaştım, sınıfların içine girdim, asistanların odalarına baktım, dolandım da dolandım, sonra kantinde oturdum, sohbetleri dinledim... Neler konuşuyor gençlik merak ettim, kağıt gibi tostan yedim, hoş özel ünv olduğu için kantininde waffels bile vardı ya... ben yinede klasik olan kaşarlı tostumdan vazgeçmedim.. Ünv. bir dolu boş zamanınız vardır ve neyapacağınızı hiç bilmezsiniz, kantinde aptal aptal dolanır, yazında çimenlere uzanır vakit geçirirsiniz. Bazılarıda tüm derslere girer not tutar sonra imtihan öncesi yardımcı misyonu ile notlarını paylaşır, onun sayesinde fotokopiciler bayram yapar, notlar elden ele dolaşır ... (Notları elden ele dolaşan gruba giriyordum, malesef ki...). Bugün elimde olsa yine aynısını yapardım, yine derslere girerdim, ama kantinde ve bahçesinde daha fazla zaman harcardım. Hoş Ünv. + iki master + doktora derken toplam 12 yıl harcamışım...şimdi hesapladım bunu... Çok sevdiğim bir 12 yıl...her saniyesinden zevk aldığım...
Neyse şimdi yine eğitime katılmaya gidiyorum... Bu sefer takım elbisemi çıkardım, spor ayakkabı ve pantolon giydim, sadece aynı havayı ve düşünceleri iki saatliğinede olsa yeniden paylaşmak için....

1 comments:

New York Muhtari said...

su anda hem calisan, hem okuyan biri olarak ayni fikri paylastigimi soyleyebilmek isterdim, ama haftanin 5/6 gunu butun bos vakitleri okulda gecirince, hayati yasamadigimi farkediyorum. keske gunleri azaltabilsem...

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html