Monday, February 4, 2008

Yılan Balığı-İnekler-HS.Gördüklerim

Geçen haftalar da bir gün Yılan Balığı yemeğe davetliydik. İnsanın iç bir ürperiyor yemek öncesinde... ayyyy... yılan mı yieceğim...!!! Ama yemek tabağınıza geldiğinde yapacak bir şey yok... Bir çatal tadına bakarım...(merakıım yüzümden başıma bir gün birşeyler gelecek ya... hadi neyse...) İlk çatal...hmmmm... fena değilmiş... biraz yağlı bir balık... ama öte yandan da yavan gibi... Izgara yerine acaba buğlaması daha mı güzel olur... Kim bilir...?
Kendisini yedik ama nereden gelir nereye gider pek bir merak ettik... araştırma sonuçlarım...
Bu balıkta gezgin... tanıdığım diğer deniz canlıları gibi bunlarda pey bir yol kat ettikten sonra doğdukları yere yumurtlamak için geri dönüyorlar... Ama az buz yol gitmiyorlar...
"Bu larvalar Meksika körfezinden başlayıp Batı Avrupa kıyılarına kadar gelen sıcak su akıntılarıyla Avrupa kıyılarına kadar göç ederler. Avrupa yılan balığı larvalarının kat ettikleri mesafe 5000 km, Amerikan yılan balıklarının 1000 km kadardır. Larvalar kıyılara ulaştıklarında, defne yaprağı şeklinden yılan balığına benzeyen silindirik bir şekle dönüşmeye başlar. Vücut büyüklüğü ve ağırlığı artar. Avrupa yılan balıkları su akıntılarıyla nehir ağızlarına geldiklerinde 2.5 yılı geçmiştir. Türkiye kıyılarına gelmeleri ise 3 yılı bulmaktadır.
Sargossa denizinde 400 metre derinlikte yumurtadan çıkmış yılan balıkları, 15 yıl sonra tekrar üremek için aynı sulara geri dönmektedir."
Kısacasıı Meksikadda başlayan yolculuk Söke taraflarıına kadar uzanıyor... Miğdeye indirmezsek onları yeniden geri dönüyorlar....
Kaynağın devamına buradan ulaşabilirsiniz.
 
 

Gelelim İnekleremize... İlk 1999 yılında Chicago da görmüştüm... 2000 yılında NY'da ve yılı hatırlamıyorum sonrasında Pariste ve 2007 yılı İstanbul...
Hoş bu inek kızları 2008 Şubat 4'de Kuruçeşme civarında bir mobilyacının vitrininde gördüm... Bahara olan özlemimi çağrıştırdıkları için burada yere vermeden edemedim...
Tabiki açık arttırmada elde edilen gelirleri incelemedende duramadım... Chicago 3.000.000.- Milyon Dolar, NY 1,4.000.000 Dolar...
Chicago da Michigan avenue'ya turistleri çekmek için belediye böyle etkinlikler düzenliyordu... En çok bankları ve koltukları beğenmiştim...Ahhh...ahhh... o zamanlar bu kadar fotoğraf çekmiyordum...
 
 
Posted by Picasa

Bu kızın küpeleri çok hoşuma gitti...!!!
 

kırmızı sarı yeşil balonlarda çocuk çığlıklarıyla güneş
gökyüzü mavi ışıklarıyla
kim derdi ki hikayem böyle biter
yağmurlar mevsimine girdim kederli şiirler mevsimin
bir şeyler bekliyorsun benden değil
sözler duruyor aramızda birbirimize ulaşamadan
çocuk çığlıklarıyla güneş kırmızı sarı yeşil balonlarda
yorgun ve umutsuz bakıyoruz sözlerimize.

Nazım Hikmet Ran

Balonları renkli renkli görünce çekemeden duramadım...
 
 
Köpek ve balığı yakalamayan çalışan çocukta çok güzeel poz veriyorlardı...

Artık İstanbul da gidiilecek yer kalmadı... Bbahar gelse de şehir dışına çıksak... şöylee kırlar, bahçeler, dağlara doğrru uzansak...
Ben şimdiden emeklilik planlarrı yapmaya başladım....:-)
 
Posted by Picasa

2 comments:

Anonymous said...

selam arzu,
daha önce ceylinle ilgili postunada mesaj bırakmıştım ama sanırım görmedin.fotograflar ercekten cok güzel, canlı gibi.
sevgiler,
ayça

Anonymous said...

@ Günaydın Ayça;

Haklısın ben atlamışım.... Teşekkür ederim.. Hemde Ceylin adına da .... Yiğenim diye söylemiyorum çok tatlı bir kız...:-))
Fotoğrafları camın arkasından çektim. Mobilyacı kapalıydı... İçerigirme fırsatım olsaydı daha güzel kareler olurdu...:-))

Selamlar, sevgiler...

Arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html