Thursday, May 22, 2008

Bozcaada- Şarap


Bozcaadaya gidince bağları ve şarap imalathanelerini dolaşmadan dönmek olmazdı...:-)Corvus bunlardan birtanesiydi.

Truva topraklarının yakınlarında bir ada yüzer
Bu küçük ada’nın barışçıl halkı Beyaz Tenedoo’ diye çağırır onu,
Işığın tanrısı Apollo, yıllar önce değiştirdi rengini
Ve ada halkına, kılıç kullanmaktan vazgeçmelerini emretti.
“görelim” diye düşündü Apollo,” barış içinde yaşayabilecekler mi”
Ve oğlu Tenée’ye “sen bu ada’nın başına geçeceksin” dedi.
Ve asla korkmayacaksın, kırmızı soylu kanın dökülmedikçe...
Ekmeğini, zeytinini, bal ve peynirini al; Ve bırak koyu şarap kalbini yatıştırsın.
Fakat ada’nın kılıcı, mızrağı, ok ve yayı öğrenmesine izin verme !
Sonra güneşin doğuşuyla yüksek ağaçlar ile konuşan rüzgarın sesini dinle.
Onları duymak seni mutlu edecek, çünkü benim sesimi duyacaksın.
Bu melodiyi koru, keder peşine düşmesin “sıradan bir yerde ve sıradan bir zamanda”
Böylece Tenée hafif esen rüzgarların öğütleri ile barışın altın anahtarına sahip oldu.
Ve doğu ya da batı, hiçbir krallık onun kutsal yuvasına dokunmaya cesaret edemedi.








Bendeniz aşağıdaki şarabı aldı. İngilteredeki çok ünlü bir rest. menüsüne giren ilk Türk şarabıymış. Tek bunu tattm. Sonra kısa hikayesini dinledim ve sahip oldum...:-)

RARUM- Kırmızı Sek Şarap

Ürün Cinsi : Kuntra, Karalahna
Bölge : Bozcaada
Alkol hacmen : %13,5
Üretim tarihi : 2004
Şişeleme tarihi : 2005
Parlak ve canlı tonlarda, koyu lal kırmızısı renkte. Yoğun, taze meyve, kiraz, frenk üzümü ve böğürtlen kokuları ile burunda çok dengeli ve damakta kendini hissettiriyor. Gövdeli, oldukça uzun ve kalıcı bir şarap.

Rarum / ra-rum / [ rare,raro ] (Nadir, ender bulunan, nadide değerli anlamına gelen rarum bu şarabın lezzetine yakışır bir isim oldu.

Not: İlk şişe fotoğrafıma bayıldım...:-)))

4 comments:

Esra :) - kadincablog.blogspot.com said...

şişe resmi gerçekten de çok güzel ellerine sağlık :)

New York Muhtari said...

Arzu, ben Istanbul'a gelince Bozcaada notlarini verirmisin, ay resimlere bakmak kesmiyor artik, gidip gorme hissi yaratiyorsun insan da.. :-))

Gezgin Arzu diyecegim sana artik, musaade edersen.

acupofcaffein said...

@ Esracım...
Teşekkür ederim... benimde favori fotoğrafım...:-)) Birde bir koy çektim oda süper...:-)
sevgiler...arzu

acupofcaffein said...

@NY Muhtarı...
Seve seve veririm. Ne demek...:-)) Vallahi bir yemek yerken birde gezerken sanıyorum çevremekilere bu hissi uyandırıyorum...:-))
kehhhh...kkehhhh...
Tabiki hertürlü nickname kabul edilir...:-)))
sevgiler...arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html