Tuesday, June 24, 2008

Bakırköy...

Uzun zamanddır Bakırköyde yürümüyordum... Şöyle bir dolanayım dedim... Biraz nostaljik bir tur yaptık... Sinema 74'ün pasajı, Mudodan çıkınca doğru yürüyünce demircilerin oradaki taş mektep...Hemen sayfalarından aldığım bilgiyi aktarayım...
Taş Mektep...1884 Fransız yapımı olan bu bina 2. derece tarihi eser statüsünde olup, Anıtlar Yüksek Kurulu'na bağlıdır. Yapıldığı yıllarda Fransız Karakolu olarak kullanılmış, sonra da Aya Yorgi Kilisesi'ne bağlı "Rahibeler Okulu" olarak hizmet vermiştir. Kısa bir süre sonra da Rum Ortaokulu olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bakırköy'deki Rumların azalmasıyla birlikte, kiliseye bağlı çalışanlar ve yoksullar için bir aşevine dönüştürülmüştür.

1928 yılında Bakırköy, Yeşilköy ve Yeşilyurt'un tek Merkez Ortaokulu olarak öğretime açılmış ve 1968 yılına kadar sayısız öğrenciye hizmet vermiştir. 1968'den sonra vakıf niteliğinde çalışmalar yapılmıştır.
1991 yılında Tarık Akan tarafından aslına uygun olarak düzenlenip, Özel Taş İlkokulu olarak eğitim-öğretime başlamıştır.
Bakırköy hakkndaki diğer bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Bu yıkık evin önünden zaman zaman zaman arabbayla geçerim (trafik çok sıkınca alternatif iç yollar)üzerine yazılan yazılar beni pek bir hayrete düşürür...!!!
Burada değişik birde kilise vardır... Ahşap eski evleri pek bir severim. O yüzden yıkılmadan hepsini fotoğraflamak istiyorum...

Bu semt değişiktir...



3 comments:

New York Muhtari said...

ahh Arzu biliyormusun ben eski Bakirkoy'luyum, okulumda Tas Okul'un karsisindaydi (Behramaga Ilkokulu). Tarik Akan'da bizim evin sokaginda otururdu. Ama simdi TR'a geldigimde yolum dustugunde ben hic taniyamiyorum. eski oturdugumuz yerleri. Evimiz Galleria'nin karsisindaydi, oradan plaja girerdik. Simdi her yer bina ile dolmus :-((

acupofcaffein said...

@NY Muhtarı...
Bende doğma büyüme Ataköylüyüm... Evimizde Galleria'yaya çok yakın...!!! Bizde plaja giderdik... Ama denize girmezdik...C motelleri vardı...Neler neler dedğişti...taş üstüne taş koyuyoruz...Bir gün o taşlar başımıza düşücek ve ozaman anlayacağız dünyamıza ne kadar zarar verdiğimizi...
:-((
Neyse Taş Okul süper...Allahtan Tarık Akan oraya el attı... Neyse kısmet olursa bir gün içinide gezmek isterim... Senin okulunu hatırlayamadım... :-(
Sevgiler...Arzu

ATALET said...

ben bu taş okulda okudum ilkokul birinci sınıfta..
gönül öğretmenin sınıfında..
sonra uzun bi süre kapalı idi sonra duydum tarık akan gene okul yapmış..
=)

taş okulu taş mektepkenden bilirim yani =)..

bak bi ortaklık daha çıktı..
ben de bakırköylüyüm..
şu anda benim çocukluk evim.. bir restoran..
neresi mi..
hala adı değişmedi ise..
bakü restoran..
hani
ebuzziya caddesinin sahile bağlandığı yerde..
yüzün denize dönükken sondan 2.. bina..
beyazyalı apartmanı.. =)..

bahçedeki ağaçlar hala duruyor ise..
yeşil golden elmaları..
babam ekmişti..
ben de altlarında oturur kitap okur.. dalından elma yerdim =P
ve de ataköy plajından denize girebilme lüksünü de yaşadım elbet.. =D..

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html