Saturday, September 4, 2010

Body Worlds















Bugün body worlds'e gittik. Bilgi için http://www.bodyworlds.com/en.html (yurtdışı), Türkiye için ise http://www.bodyworlds-istanbul.com/ bakabilirsiniz. Sergiden çok etkilendim. Yaşlanmaya herzaman karşı olduğum için bir kaç uygulamayı hayata geçirmek istiyorum. Hepimizin bildiği şeyler işte...
1. Şeker yok.
2. Beyazlar, işlenmişler yok. Yerine işlenmemişler olacak.(Nasıl dayanırım bilmem...:-))
3. Tahıllar, sebzeler herzaman vardı ama sayısı arttı.
4. Düzenli egzersiz.

Gülerken 123 kas çalışıyor. Vücuttaki en güçlü kas dil. Kadınlar yaşamları boyunca 35 kere doğum yapabilirler. Kan ortalama insan ömrü boyunca 3 kocaman tanker dolusu 2 milyon ton civarında sanıyorum, kan pompalıyor...:-)

Aslında çok fazla şey öğrendim ama biraz araştırma yapmam lazım, araştırma bulgularımı da sizinle daha sonra paylaşırım.Birkaç diyet modeli, meditasyon, vs.vs.

Sergi sonrası tabiki İstanbul sokakları. Ortaköy, ne yazık ki tezgahları kaldırdılar, kenar köşelere çekmişler, ufak tefek topluluklar kurmuşlar. Belediye Kermes havasını uygun görmüş. Bense hiç bir hava bulamadım. :-(

Sonra taksim, Fototrek de sergiye gittik.

1950'LER İSTANBUL'U, OZAN SAĞDIÇ 07 AĞUSTOS - 16 EYLÜL 2010
(Siyah- beyaz fotoğraflar. 1950'li yıllarında yarım kilo ekmek 30 krş. Etin kilosu 5-6 liraymış. Döviz pahalı olduğu için dışardan ürün gelmiyormuş, doğu avrupadan gelen filimlerde bir kilo et fiyatınaymış, 6 lira.)Fotoğraflar dışında aklımda kalan yazı.

Bugün okadar çok şey okudum ki ama beyin bu işte tutukları bunlar....:-)

Sonrasında arka sokaklarda yürüdük. Hollanda Konsolosluğunun yandaki kapısının hemen karşısında Türk el sanatları satan bir yer var. İçeri girmenizi ve oradaki beyfendi ile tanışmanızı isterim. Uzun zamandır bu kadar kibar bir insanla tanışmamıştım.

Sonrasında Galata. Geçen gittiğimde girmediğim sokaklar vardı. Aman allahım ne kadar değişmiş. Ne kadar güzel olmuş. Tüm modacılar orada. Artık vitrinlerin güzelliğini siz düşünün, Arzu Kaprol, Bahar Korcan aklıma ilk gelenler...

1 comments:

Kiraz Limanı said...

İstanbul'u böyle fotoğraflada dolaşmak ne güzel..Bana yabancı bir şehir olsa da..

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html