Tuesday, September 4, 2012

Batum- Gürcistan- Sarp Sınır Kapısı

Gürcistan Batum izlenimlerimi sormuşsunuz. Kısaca paylaşacaım. Bir gün bu gezinin yazılarını uzun uzun yazacaığım ama şu anda yine vakit darlığına girdim...:-( Batum yeniden yapılanan bir şehir. Sanıyorum amerikanın epey bir desteği var. Türk müteahitlerinin yaptıkları inşaatları kolayca seçebiliyorsunuz. ! diğer yapılar, gökdelenler, kumarhaneler vs. Belediye Başkanın ismini unuttum hangi ülkede ne görse onu beğenmiş gelip Batumda çakmasını yaptırmış. Örneğin, Pizza kulesi, izmir deki saat kulesi vb gibi. Kumarhane şehri yapılmaya çalışılıyor. Neyazık ki ekonomisi iyi olmayan ülkelerin şehirleri böyle bir kadere kurban gidiyor. Erkeklerin bayanlara çok ters davrandıklarını gördüm. Özellikle yabancı erkeklerin...Çok yazık... Kadınların daha güçlü olduğu bir dünya olsaydı ve erkeklere kendilerinin davrandıkları gibi davranılsaydı acaba ne hissederlerdi...:-( Geceleyin ışıl ışıl.. Karanlık tüm çirkinlikleri örtüyor. Ruslardan kalma derme çatma binalarda zavallı insanlar yaşamaya çalışıyorlar. Bazı fotoğraflarda görebiliyorsunuz. Bazı binaları ben tarihi yapı olarak izledim meğersem zenginlerin eviymiş... Birde botanik bahçesi var. Dünayadaki en büyük 4 botanik bahçesinden biriymiş. Bana pek öyle gelmedi. Amerikada ve uzakdoğuda çok büyük ve güzellerini görmüştüm. Ama buradaki sanıyorum kapladığı metrekare ve barındırdığı ağaç ve bitki örtüsü ile bu özelliğe sahip. Orya gidecek olursanız, yukarıdan ve uzaktan batumu görebiliyorsunuz. Birde japonlara ait yıldız yapraklı ağacı ve bambudan yapılmış bankları... Diğer yandan dediğim gibi gelişiyor ve ilerliyor sanıyorum yeniden yapılanma bitince ilk vize uygulayacakları ülke Türkiye olacak!












0 comments:

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html