Wednesday, May 3, 2017

Ayancık - İnaltı Mağrası

Bugünde Ayancık , İnaltı mağralarının bulunduğu yerdeyiz. Hemen  Sabahattin Alinin bir diğer eseri olan Benim Meskenim Dağlardır size eşlik ede dursun, bende yazımı yazayım...

https://www.youtube.com/watch?v=82rwvateT2s

Bir önceki yazımda Ayancık dan Akgölü tarif etmiştim ama aslında İstanbuldan , Sinopa doğru giderken de kahverengi tabalelardan buraya ulaşabiliyorsunuz Yaklaşık 40 km . Yol inanılmaz dar ama bir o kadar da inanılmaz güzel. Gördüğüm en güzel yeşil tonları bu yoldaydı. Yaylalara bayıldım. Yayla evlerinin güzelliğine insanların tatlılığına... Şelalelere, sulara, derelere gözüm doydu, gönlüm kaldı.

Sanıyorum benim meskenimde dağlar.


İnaltı Köyü sınırları içerisinde yer alan denizden 1070 metre yükseklikte oan mağaranın çok yakınına kadar araba ile gidebiliyorsunuz sonrasında da merdivenler aracılığıyla mağaranın ağzına ulaşılabiliyorsunuz. Tabiki güzel bir tırmanış oluyor. Laylay lom şeklinde şu ağaç güzel, bu çiçek güzel derken nasıl tırmandığınızı anlamıyorsunuz. Mağara ağzında geniş bir sahanlık bulunuyor. İnaltı Mağarasının ortalama uzunluğu 658 metre. 300 metrelik bölümü aydınlatılmış ve turizme açılmış. Giriş salonunun boyu 125 m, tavan yüksekliği 15 m, genişliği 10-12 m arasında değişen düzgün bir galeriye açılıyor. Mağranın en geniş ve kuru alanı burası, buradan sonra daralıyor. Niye bu genişlikleri verdim karanlık ve darlık korkusu olanlar en azından bu kadarına çok rahatlıkla girebilirler.

Ne yalan söyleyeim biz mağra yerine doğayı seyretmeyi tercih ettik.  :-)












0 comments:

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html